onsdag 16 september 2009

Hugo är väldigt snuttig, både igår och idag. Han kan ligga och mysa vid tutten hur länge som helst.
Igår började jag iaf baka kakor till dopet. Kommer ju ca 60 pers så det är mycke att baka. Hann svänga ihop smeten när Hugo sov, fick sen fortsätta med honom på axeln eller lägga ner honom emellan åt. Mathilda kom över en sväng på eftermiddagen och gjorde oss sällskap.
Marcus drog igång och bakade en sats av 4 med bullar.
Hugo somnade i soffan vid 7 tiden. Bar in honom i sängen vid 10. Fick gå upp och mata vid 1-halv 2 tror jag även vid 4 tiden var det dags för mat.
Blev lite sur när Marcus klockor började ringa kl 6 eftersom dom väcker alla utom just Marcus. Hugo lyckades iaf somna om av sig själv så jag behövde inte gå upp.
Vid 8 vaknade han nästa gång, fick lite mat i sängen. Låg sedan och pratade innan vi gick upp.

Inte gjort mycket alls idag. Hunnit städa sovrummet medan Hugo sov en stund. Har inte ens ätit lunch idag. Slände i mig en skål med kräm o mjölk. Snart middag.

Marcus skulle jobba över idag så han kan gå tidigare på fredag. Han ska ju upp till sin brorsa och jaga. Själv ska jag till bvc med Hugo, 3 månadersvaccination. Tar med mig mamma då som oxå sover över. Skönt att kunna få lite avlastning. På lördagen åker vi till syrran för att fira hennes sambo som fyllt år. Även Marcus kommer dit på kvällen så det blir att vi sover kvar.

Puss o Kram

Inga kommentarer: