tisdag 8 september 2009

Tjaba Tjena Hallå!
Kollar på `i nöd och skuld´ Hur kan man ha sånna skulder? Jag skulle aldrig handla om jag inte hade några pengar. Om det så klart inte var kris.
Haha, jag är rätt snål av mig. Iaf när det gäller att köpa saker till mig själv.
Enda kreditkort jag har är på preem.
Bra att man har en liten buffert. Speciellt nu när vi säkert snart kommer få en räkning på bygglovet. Vi fick igår räkningen på bilservicen - 7000 + att vi måste bygga en trapp upp till huset (backen är för brant att gå i med barnvagn, tänk hur det kommer bli i vinter, + att gamlingarna får det lättare att ta sig upp med hjälp av en trapp att gå i) räknade att den kommer gå på ca 5000kr.
Man kanske ska skrapa några triss?

Har myst massor med Hugo idag! Så många gånger man tittat på honom och förundrats hur sjutton det kan bli en så söt bebis av en yttepytteliten spermie. Att nästan allt är färdigt efter 9 månader i magen. Alla inre organ, blodkärl, hjärna, fingrar, tår, hår, ja precis allt på kroppen. Och att han är en blandning av mig och Marcus. Min haka och mun. Marcus ögon. Undrar vad mer han kommer ärva av oss. Aaa det är så obeskrivligt fantastiskt! Och hur mycket man kan älska honom sen då, helt galet!

Har även gått en promenad idag. Gick till affären och slängde massa mjölkkartonger och glasflaskor. Märks att man inte rört sig så mycket de senaste månaderna. Blir ju helt slut av att gå i uppförsbackar.

Ska kika på unga mödrar nu, tycker det är rätt underhållande att titta på!
Klockan 8 blir det idol!

Puss o Kram

2 kommentarer:

Lasse sa...

Du tror inte det är jobbigare att dra en barnvagn i en lång trappa då? :D

frida sa...

halkar nog inte lika mycket i trappen som i en backe med rullgrus.