lördag 8 maj 2010

Veckorna går så fort att jag knappt kommer ihåg vad vi gör om dagarna.
Efter barngudstjänst, lek och fika på öppna förskolan i onsdags åkte jag och Hugo till Ikea.
Skulle egentligen haft sällskap av en kompis men eftersom det inte blev så fick vi åka själva.
Köpte nya haklappar till Hugo, dynor till stolarna på uteplatsen och tyg till båtdynorna som jag tänkte ge mig på o sy någon dag.
Hälsade även på mamma i hennes butik Önskekällan innan vi åkte hem.

I torsdags hade jag och en mamma från mammagruppen bestämt oss för att åka och bada med våra små. De hade badat i pool förut med för Hugo var det premiär. Det mesta var lite otäckt såg det ut som, men att stå i poolen och plaska med vattnet på kanten var hur kul som helst. Hugos kompis däremot verkade älska vattnet! Kul hade vi ialla fall så det är något vi kommer göra om!

Hade bokat tvättstugan hos Marcus föräldrar för att tvätta vår matta vi har i vardagsrummet. Innan vi åkte dit gick vi förbi mamma. Precis innan vi ska gå därifrån kräks Hugo riktigt ordentligt 2 gånger. När jag just satt honom i bilbarnstolen kräks han igen och ytligare en gång hemma hos farmor o farfar. 5e gången blir precis när jag svänger in på infarten hemma. Innan kvällen är slut har han spytt en gång till. Blev sen en gång till under natten.
Igår var magsjukan borta och på förmiddagen såg han ut att må riktigt bra men till eftermiddagen kom febern och han blev riktigt hängig.
Idag mår han bra, dock lite trött. Ingen feber i alla fall. Ätit har han gjort också.

Inatt var det istället Marcus tur. Han ligger i sängen nu och tar igen sig. Usch för magsjuka.

Vi som skulle på Marcus kusindotters dop idag.
Hoppas jag håller mig frisk så jag kan gå på min systerdotters dop imorgon.

Inga kommentarer: