torsdag 13 december 2012

life is a rollercoaster


Vissa dagar känner man sig riktigt på topp. Allting flyter på, man känner sig bra och man skulle kunna klara precis vad som helst.
Vissa dagar är raka motsatsen. Men känner sig så långt ner på botten att man undrar varför man ens klev ur sängen på morgonen.
Så finns det ju dom där dagarna som är lite mittemellan. Man är lagom på allt och allt går lagom bra.

För att ha de där dagarna då man känner sig riktigt bra måste man kanske ha sämre dagar emellan åt.

Då man är småbarnsförälder går det där verkligen i vågor. På topp ena dagen för att sedan åka ner till botten nästa dag. Allt beroende på dagsformen. Är barnen pigga och glada blir ju även jag det och ibland vise versa. Mätta och utvilade är bästa förutsättningen, inte bara för barnen utan även för mig som kan ha ett jäkla humör då jag är hungrig.

Man kan aldrig få nog av beröm, bekräftelse eller positiv feedback men jag tror aldrig jag behövt det så mycket nu sen jag blev mamma.

 

Inga kommentarer: