fredag 21 december 2012

Julbestyr

-->
Julklapparna är inhandlade och inslagna och väntar på att få läggas under granen.
Köttbullarna är rullade (älgköttbullar) Strömmingsflundror är stekta, Sillen inlagd, Vörtbrödet bakat och Jansson är klar. 


I stor sett så är det min sambo som gjort allting! 
Jag står för julgodiset (som även de redan är klart) 
vilket jag tycker är en alldeles perfekt uppdelning
Dock är det väl jag som åker på städningen men
 det blir först efter jul minsann.
Såklart städar jag toaletter, kök och går en sväng 
med dammsugarn men mer än så blir det inte.
December är årets mörkaste månad så vem hinner se skiten i hörnen då?
Jag satsar på en ordentlig storstädning efter jul, samtidigt som julen städas ur. Så känns det nog skönt att ha ett städat hus att komma hem till när ja sedan börjar jobba.


Så med andra ord är det lugnt som i 
en filbunke här hemma just nu.
Grabbarna har packat och åkt iväg för
julhandling medan jag och lillfisen 
är hemma och bara myser vilket jag tycker man
 ska va dagarna innan jul. 
Slippa ut i sista-minuten-tillsammans-med-
femtioelvatusen-andra-människor-och-trängas.

Nej tack, då myser vi på bättre här hemma.

Hur ligger ni till inför jul?


Kram!

Inga kommentarer: