tisdag 5 juni 2012

Som ny


Gjort iordning en gammal garderob som lillfia ska få ha sina kläder i.

 
  
Då den hade gulnat med åren målade jag om stommen med flüggers snickerifärg, kalkvit 0502-Y
Den lilla luckan och lådorna skickade jag på lackering hos pappa. Blir ju aningen finare yta då det är lackat tycker jag. Var inne på Flügger igen och hittade den fina tapeten som sitter på garderobsdörren.
Istället för de gamla plasthandtagen som satt innan köpte jag knoppar på Ikea.
 
 
 
I lådorna la jag tapetbitar av en gammal rulle jag hade hemma.

Jag är jättenöjd!


 
På ena sidan hade jag tänkt måla en stor ruta med griffeltavlefärg. Kan vara kul för barnen att få stå där och rita tror jag. Ska bara hitta min snickeripensel som är spårlöst borta!

                            Före                                       Efter






Inga kommentarer: