torsdag 2 februari 2012

En dag hos oss

Idun vaknar vid 6 tiden. M tar upp och lägger henne hos mig. Hon äter medan jag halvsover.
Under natten fick hon mat vid 12 och vaknade sedan igen vid halv 4. Åt lite och höll sig vaken 1½ timme..

Lite innan 07.00 vakar Hugo och vi alla ligger och tittar på barnprogram till 7.45 då vi går upp.

Kl 08.00 ser det ut så här.



Alla äter frukost innan det är dags att åka till dagis vid 08.40
8.55, hemma igen. Idun sover. Jag plockar undan i köket.
9.15 Idun vaknar och ammas.
9.45 går vi ut på promenad. - 11 grader så det blir ingen långpromenad.



10.30 hemma igen och Idun somnar.
Jag pysslar med presenter som ska ges bort i helgen.



12.30 Idun vakar och ammas. Jag hann både pyssla och städa undan den värsta röran här hemma när hon sov.

13.00 lunch.
13.15 leker och myser.
14.00 Idun somnade igen.


14.26 vaknar lilltösen och äter lite igen.
14.45 åker vi för att hämta hem storebror från dagis.
15.13 tillbaka hemma. Hugo ritar och jag myser med Idun.



16.10 efter att ha ritat och lekt med Hugo börjar jag med maten.



17.05 satt vi alla vid bordet och åt. Jag och M soppa. Hugo pannkaka.

19.30 Lekt med Hugo fram till nu. Dags att gå och lägga sig.
20.25 Hugo sover sen 10 min. Idun tar en liten powernap innan det är dags att byta till pyjamas och sova för natten. M har jobbat hela kvällen, duschar och hoppar nog i säng. Jag tar en dusch och överväger starkt att sova även jag.

Inga kommentarer: