söndag 26 februari 2012


Då Mamma fyller år idag och lillebror i veckan var vi tillsammans med syster och hennes familj hos mamma och pappa i helgen. Förutom att fira och umgås rensade jag och syster uppe på vinden. Gick igenom en massa leksaker, papper, skolböcker och teckningar som mamma och pappa sparat åt oss. Har dock ett gäng kartonger kvar att gå igenom.
Men roligt var det. Mycket minnen i alla gamla leksaker och kul att kolla gamla dagböcker och annat man skrivit och ritat!

Vi gav bort en upplevelse till mamma i present. En timme hos fiskpedikyren tillsammans med mig och min syster! Så det passade vi på att göra på förmiddagen idag medan grabbarna tog hans om barnen.





Det var supermysigt och jättekul att gå på fiskpedikyr. Toppen som just födelsedagspresent eller något att göra tillsammans med goda vänner och kanske en flaska rött!
Man blev först tvättad på fötter och ben, därefter satt man en stund i fotbad innan fötterna skulle ner i fisktanken. Jäklars så otäckt det var i början. Kändes lite som att stoppa ner fötterna i bubblande kolsyra. Efter en stund kändes det mer som när fötterna domnar, lite stickande, vibrerande känsla. Efter ca 40 min i tanken fick man lite fotmassage och en ordentlig insmörjning i någon av bodyshops hudkrämer.
Kan verkligen rekomendera detta!
Ca 750 firrar i tanken som alltså äter den döda huden på fötter och ben. Fötterna känns mycket bättre efter detta än när man filat själv hemma.

En uppskattad present som iaf jag kommer att gå på flera gånger.

Inga kommentarer: