tisdag 11 oktober 2011


Mamma då.

Jo så här ser jag ut 6 dagar efter.



(den vågräta linjen på magen är från byxorna)

Jag gick upp 13 kilo under graviditeten och har hittills tappat 5 kilo. Hoppas dock att de resterande kilona stannar kvar. Jag behöver det. Fast allt behöver ju inte sitta på magen, hehe.


Känns som det tagit längre tid för kroppen att återhämta sig den här gången. 3 dagar efter Hugo föddes var vi ute på långpronenad. Nu tycker jag det räcker gott med att gå runt här inne i huset. Gör fortfarande ont i bäckenbotten. Annars är det bra. Sover väl halvbra på nätterna och är lite småtrött på dagarna. Amningen funkar helt utan anmärkning, bara de första sugtagen som gör lite ont. Idun sover mest på dagarna än så länge och det är verkligen svårt att slita blicken.

Jag är så lycklig!

Inga kommentarer: