måndag 3 oktober 2011

Helgen då.

Det blev en helg utan jobb för Ms del även om vi har säkert 1000 saker att göra. Jo visst lite jobb blev det kanske men inget byggjobb.
Jag började min lediga fredag med att göra äppelmos. Fick grannens gamla hushållsassistent och en kasse med äpplen. Så för första gången slog jag på stor och gjorde äppelmos alldeles själv. Fick godkänt av Marcus mormor som tillsammans med morfar kom på fika på eftermiddagen.



Kompisarna Dennis och hans dotter Angelica kom förbi till eftermiddagen och busade, lekte och stannade på middag och fredagsmys. Blev mycket bus och skratt men även avundsjuka och tårar.





Lördagen bjöd på strålande väder och jag mådde skit hela förmiddagen och bänkade mig i soffan för att vila. M och H var ute och pysslade på tomten innan det var dags för lunch.
Jag och Hugo tog en liten promenad på eftermiddagen då jag kände mig bättre. Något jag senare fick ångra eftersom det gjorde förskräckligt ont i fogarna till kvällen och dagen efter.
M tog en sväng i skogen och kom hem med lite svamp till middagen.





I söndags for vi iväg för att fira min farfar som fyller år i veckan. Vi fick fika och prata medans kusinerna fick leka av sig. Gjorde ett stopp hos Ms föräldrar på vägen hem och blev bjudna på middag. Innan vi åkte hemifrån hann vi leka med Angelica, tvätta bilen och vinterkonservera båten.

Inga kommentarer: