onsdag 12 oktober 2011

Hugo är en toppen storebror. Han hjälper till med allt från att bära henne i babyskyddet till att byta blöja eller hämta saker.

När jag sitter och ammar eller när vi vaknar alla 4 i sängen kryper han fram till lillasyster, säger hej med sin allra mjukaste röst och klappar henne försiktigt på huvudet.


Han frågar efter henne när han inte ser var hon är och när hon gnäller vill han att jag ska ge henne mat. Han har helt hajjat det där med att det är mig hon får mat ifrån.


Han vill absolut inte att hon ska vara ledsen. Minsta lilla knyst från henne får Hugo att titta upp och springa fram till henne, han tittar sedan på mig och vill att jag ska ta upp henne. På nätterna har han vaknat och varit orolig när hon gråtit. Säkert för att det är helt nytt för honom med oxå för att han är en känslig kille.


Man märker att han är stolt över sin syster!


Älskar er så mycket! YYY

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin bild på Hugo & Idun! Känner igen lite sen din lillebror var bebis, han fick aldrig vara ledsen för då var ni storasystrar där direkt! Pussa älsklingarna från oss! Stor KRAM till er åsså.