fredag 11 januari 2013

Rulla rulla

Medan jag än så länge har lite tid över 
så passar jag på att rulla köttbullar.



Så mycket godare med hemgjorda! 

Igår fick jag lämna lillfisen för en timme på förskolan.
Hon hade blivit lite ledsen då hon upptäckte att
jag gick och inte vände tillbaka på en gång.
Men efter det hade det gått bra!

Idag var det dock två ledsna barn som jag lämnade.
Hugo har tyckt om att ha mamma på dagis
så när jag skulle gå idag sprang han efter
och grät.
Idun pussade jag och sa hej då till innan fröken
tog upp henne i famnen för att vinka.
Såg hur tårarna kom.
Men det var ju bara att vända och gå.

Mammahjärtat börjar bli härdat av alla 
gånger jag lämnat en gråtande Hugo.
Jag vet att det går över så det är inget för
mig att gå runt och må dåligt över.

Men jag längtar till eftermiddagen då jag ska 
hämta hem dem igen!


 

2 kommentarer:

Familjen R sa...

ja usch för att gå ifrån sina gråtande barn på dagis...det skär verkligen i hjärtat de gångerna det händer. Det som man vet innerst inne är ju att om några minuter har de hur roligt som helst och senare vill de inte följa med en hem istället...
Trevlig helg!

Familjen R sa...

såg din kommentar nu...helt sjukt vad världen är liten. Vi skall dit på lördag och titta på ett hus också..men det är lite småhemligt än så länge. för vi vet inte om vi kan få vårt hus här i Sälen sålt. Och vi vill inte berätta för familj ifall vi blir besvikna och inte kan flytta. Kanske blir så att våra 2 vägar möts en sommar på affären i Venjan ;)