måndag 12 november 2012

Som ett barn på julafton

 Var inne i en secondhand butik för en tid sen. 
En butik som köper in diverse olika saker och möbler och sedan säljer vidare. 
 Det är sällan man kommer tomhänt därifrån.
Den här gången hade jag precis betalat och var på väg ut. 
Stannar till vid en flyttkartong och nyfiken som 
jag är måste jag öppna och titta.

Jag blir lite småglad då jag ser att den 
innehåller en mängd olika sybehör.
Rotar runt lite i kartongen och ser att botten 
är fylld av små askar som i sin tur är fyllda med knappar. 
Sorterade i färg!



 En mängd med sytråd i alla regnbågens färger 
med finfina trådrullar. Knappnålar till förbannelse, 
saxar och säkerhetsnålar.
Spetsband och kantband. 
Snören och blixtlås.




Lyckan var ju som gjord men ändå velade jag en bra 
stund innan jag bestämde mig för att köpa hela kartongen, 
för en mycket billig peng dessutom!
Egentligen behövde jag ju inte köpa den, 
och M skulle säkert bli smått tokig på mig.


Men många av prylarna har redan kommit till användning.

Önskar mig ett pysselrum där jag kan få ställa upp dessa fina saker. 
Tycker det är så synd att så fina askar och trådrullar 
ligger gömda i en kartong.

1 kommentar:

Therese sa...

GAHHHHH! Vilken SKATT, är grymt avis på ditt superfynd! Sådana kap är roliga att göra :-D Och vilken fin skallra du virkat, blir sugen att ta fram nålen å börja tillverka nått...
KRAM!