söndag 3 februari 2013

Vårkänslor!

Blev ännu en dag ute i det finfina vädret.
Frisk luft och en massa d-vitamin har vi fått.

Bygget med gårdsbutiken jag ska öppna går framåt.
Hyllor har kommit upp och en disk har blivit bygd.
Slå på lite värme där inne så jag kan måla någon dag.


Tog oss en promenad på eftermiddagen.
Gick ner till båtbryggan.
Blev en premiärtur för Hugo med skridskor på.
Väldigt ostadig och ville inte alls släppa pappas hand.
Övning ger färdighet.


Blev några timmars lek ute på tomten innan 
jag om barnen gick in och började med maten.

 Hugo hjälpte mig att göra köttfärsbiffar.
Eller som Hugo sa till pappa - vi har gjort platta köttbullar.


När jag ändå höll på i köket passade jag på att
göra middagen till imorrn - linssoppa.

Börjar bli dags att runda av den här kvällen och
hoppa ner i sängen
Tur att veckorna går fort och att det snart är helg igen.

Kram och God natt

Inga kommentarer: