torsdag 7 februari 2013

Två av två barn sjuka

Här vabbas det för fulla muggar.
Febern har inte visat sig sen i tisdags och jag och Hugo 
har haft riktigt mysigt om dagarna. Gillar!
Toppen att få lite egentid med min kille! Det har vi
inte blivit bortskämda med minsann.

Förskolan ringde på eftermiddagen för att
säga att Idun hostade väldig mycket och kändes varm.
Så det var bara att hämta hem.
Väl hemma höll hon igång en liten stund innan febern kom.
Hon låg helt utslagen på mitt bröst.
Till middagen orkade hos sig upp och åt väldigt bra för att vara dålig.
Lite välling på det och nu ligger hon i sängen.

Jag bäddade i växasängen (som hon ska ha i sitt rum efter 
spjälsängen men som just nu står i vårt sovrum) eftersom 
jag gärna vill ha henne nära då hon är sjuk.
Hönsmamma!
Hon har ju aldrig haft feber.


Här om dagen var det i stort sett barmark och i helgen som
var kändes våren inte så långt bort. 


Men oj vad det snöade hela dagen igår och även
nu på kvällen.
Dock är det plusgrader så det hörs hur det smälter och droppar.
Ska det vara snö får det gärna vara minusgrader!

Hoppas ni haft en bra dag och får en bra kväll!
Här tittar vi på Alfons Åberg.

Tusen tack till er som tar er tid att kommentera!
Det värmer!

1 kommentar:

Frederica sa...

Stackars små!
Dessa sjukdomar, jag avskyr dom..

Hoppas dom piggar på sig fort så ni får ordentligt fredagsmys imorgon :)

Kram