fredag 6 oktober 2017

Berlin


För precis en vecka sen åkte jag tillsammans
men kören jag är med i till Berlin.
Syftet med resan var att vi skulle få lära oss lite
grunder till att sjunga. Magstöd och andning till exempel.


Självklart hann vi med en hel del annat också.
Åt gott och fick se en del av staden.


Så roligt att komma iväg så här och få umgås tillsammans
och lära känna varandra lite mer.


Vi fick även se trollflöjten på operan.
Jag som aldrig tidigare varit på opera. Spännande.
Den kändes väldigt lättsam och det var inte bara sång som jag trodde.
 

Innan vi åkte hem i måndag gick vi in i en julaffär.
Två våningar med bara julsaker. Måste erkänna att jag börjar längta lite nu.

 
Nu ska jag förbereda lite inför morgondagen.
Har butiken öppen några timmar och direkt efter
det har vi kalas för Idun.

Ha en fin kväll!
Kram

2 kommentarer:

Therese sa...

Åhhhh så härligt, och opera överraskade mig positivt. Avis på bilaffären ;-)

Jennifer sa...

Så roligt att få åka iväg sådär!