torsdag 31 augusti 2017

Mode och make up

När det kommer till det yttre klär jag mig gärna i sånt som jag tycker om och tycker är skönt. Mode har aldrig riktigt varit jag och har absolut ingen koll på vad som är trendig och inte.
När det kommer till skönhetsvärden är jag också ganska lost.

Gnuggar gruset ur ögonen på morgonen, 
målar på mina ögonbryn och tar lite mascara.
Oftast hoppar jag över mascaran och kör bara lite svart kajal under ögonen.
Ska jag på fest rotar jag fram en ögonskugga och lägger på.

På kvällen tvättar jag bort allt med en rengöringsmjölk och 
smörjer mig med en nattkräm.
Alla 711 produkter på hyllan i affären som inte är för rengöring eller nattkräm har jag ingen aning om vad det är.

Men nu inför bröllopet tänkte jag för en gång skull tänka lite extra på mitt yttre. Kanske kan vara roligt att någon gång i livet känna sig lite extra fin.
Har bokat tid hos både frisör och nagelfixare.
Kan visa er lite bilder sen om ni vill.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vacker som en vårdag.
Och ögonen...