söndag 16 juli 2017

MÖHIPPA

Blev rejält överraskad i lördagsmorse då ett helt tjejgäng
stormade in i sovrummet tidigt på morgonen.
Trodde först att jag drömde!
När jag kommit ur sängen skålade vi ute på altanen med
champagne och chokladdoppade jordgubbar.
Jag hade sen 10 minuter på mig att packa ihop 
några saker som var nerskrivet på en lista.
Sen var det dags att ge sig av. 
Till min förvåning och stora förtjusning stod en motorcykel
parkerad utanför tomten som jag skulle få åka med.




Även om jag hade bra musik i hjälmen hann jag fundera en hel del på 
vad dagen skulle komma att erbjuda. 
Jag blev avsläppt vid Nynäshamns Havsbad och tjejerna 
som var med mötte upp.
Vi började med en frukostbuffé inne i restaurangen innan vi gick vidare ner
mot spa och relaxavdelningen där vi bytte om och tog plats i badtunnan.
Vi njöt av det fina vädret och bara hade det bra. Några av oss tog ett dopp 
i det 16 gradiga vattnet.
Det beställdes in fruktbrickor och dricka och vi pratade om både
det ena och det andra. 


Efter en stund kom en tjej och ropade upp 'Fru Söderström'
och jag skulle få en behandling. En välbehövlig ryggmassage!
Vi duschade och gjorde oss i ordning och jag fick ta täten ut på
en av båtbryggorna där jag såg en våtdräkt ligga.
Hann tänka att jag nu skulle få åka vattenskidor, men hann i nästan
samma stund se en vattenskoter.
Det var bara att kliva i våtdräkten och ta plats på vattenskoter och
åka mot okänt mål.


Vår kompis Marcus som körde skotern stannade till några gånger för
att 'kolla kartan'. Men i själva verket hade han kontakt med tjejerna
för att se så vi inte kom före dem.
Efter ca 35 min var vi framme. På Muskö, hos min kompis Frida
där vi sen tillbringade eftermiddagen och kvällen.
Vi åt och drack gott, tjattrade en hel del och sjöng karaoke tills
natten tog vid och vi rundade av.

Så jättenöjd med dagen och så glad och tacksam för mina
fina vänner som ordnat med allt det här för min skull!
Så glad att jag har er alla!



 

1 kommentar:

Therese sa...

Det lät ju som en supermysig hippa med umgänge och god mat och dryck, härligt! 💕🍾🥂