lördag 10 juni 2017

Min vecka

Hej mina fina!
Hoppas ni haft en bra vecka?
Min har varit toppen!
Jag har jobbat. Varit på 10 månaders kontroll på bvc.
Haft frukostdejt och myst med barnen.

Bara igår som jag hade en dålig dag. 
Känt mig så där sur och irriterad ibland som man 
kan göra nån gång i månaden.
Jag tror det beror på att jag slutade amma för 
några dagar sen och att kroppen ställer om sig.
För att toppa det lite extra strular tekniken här hemma
och jag satt med support i telefon samtidigt som jag 
jagade efter Elvira som inte vill vara still.
 Felet kvarstod efter samtalet.


Just idag skulle diskmaskinen bråka också.
Efter att jag kört disken två gånger var den fortfarande inte ren.
Tömde ur hela maskinen, diskade filter. Fyllde på salt
och spolglans. Hällde en rejäl skvätt ättika i och hällde på 
lite flytande diskmedel på luckan innan jag körde den tom.
Då vi har så mycket kalk i vårt vatten blir varken diskmaskin,
tvättmaskin eller kaffebryggare särskild långlivade
här hos oss tyvärr. 
Men jag håller tummarna för att diskmaskinen kan 
sköta sig fram till hösten iallafall.

 När barnen hade lagt sig ringde lillebror från Spanien
för att hjälpa med mitt dataproblem. Tack och lov
kunde han lösa det som supporten inte kunde.
Så när jag datorn och skrivare var igång satt jag uppe till 
kl 2 i natt och fixade med inbjudningskorten
till bröllopet. Hög tid att skicka dem nu!


Precis gått en promenad och Elvira sover förmiddag
så bäst att passa på att ta tag i dagen.
Kram

1 kommentar:

Angus sa...

Så fina bilder på dig och lilltjejen!