fredag 12 maj 2017

Baksidan

Men hallå! Var tog den här veckan vägen?
Full aktivitet varje dag så det kanske inte är så konstig att tiden springer iväg.

I 4 veckor nu har jag jobbat i stort sett varje dag. När stora barnen är lämnade och lilltjejen sover hinner jag jobba några timmar. När Elvira vaknar åker vi hem och äter, leker och myser tills det är dags att hämta stora barnen och börja med middagen. Så fort Marcus kommit hem och vi ätit åker jag iväg och jobbar igen några timmar. Väl hemma igen är det bästa dags att gå och sova.

Så just nu är jag trött och riktigt less på att jobba. Baksidan med att vara sin egen!

Men nu ska jag vara helt ledig några veckor och istället fokusera en del på mig själv och barnen. Börja gå promenader. Boka tid för massage. Umgås med vänner. Ta med barnen till parken. Pyssla i trädgården osv.
Och mest bara njuta av att jag faktisk är mammaledig!


Inga kommentarer: