söndag 29 januari 2017

När jag är ensam hemma

Går jag igång som en liten ekorre.
Plockar lite här och fixar lite där.
Försöker hinna med så mycket jag bara kan
medans lilla E sover.

Igår passade jag på att fota både Elvira och en del
produkter till butiken. Gäller att passa på då solen skiner
och ljuset blir bra! 

Var ute en stund då Elvira sov och krattade ihop en hel hög 
med tallpinnar som blåst av under vintern.
Gick även ett varv vid trädgårdslandet och drömde mig
bort till en varmare årstid.

Ordnat bland lite papper och försökt planera lite för butiken framöver.
Älskar egentligen ordning och reda men när inte tiden finns hamnar
pappren lätt i en hög och allt blir rörigt. Skärpning!
Har även sytt lite, några necessärer som 
ska säljas i butiken.


Åt en lättare middag framför tvn medans 
jag såg några Harry Potter filmer.


Nu väntar vi hem papsen och de två stora barnen som 
varit uppe på landet hela helgen.

Ha en fin söndag!






Inga kommentarer: