torsdag 10 november 2016

Garnier Moisture Bomb

Genom buzzardor har jag den här gången fått 
testa en ansiktsmask från Garnier.
Den kallas moisture bomb och ska effektivt återfukta huden på 15 minuter.
Den är berikad med granatäppleextrakt och
 hyaluronsyrederivat och passar alla hudtyper.



Den kändes lite kladdig och kall när jag la den mot ansiktet. 
Men vilken ansiktsmask är inte kladdig. Fördelen här är ju att man slipper momentet med att kladda runt själv i ansiktet.
Den smet åt väldigt bra och var lätt att få på plats även 
om jag har en ganska så smalt ansikte.
När jag tog bort den efter 15 min tog jag en bomullspad 
och torkade ansiktet torrt.



Len och fräsch känsla i ansiktet efteråt. Behövde inte smörja mig med något efteråt eftersom masken återfuktade så bra.

Hade jag möjlighet skulle jag använda en sån här mask varje morgon.
Ansiktet skulle lätt stå emot alla påfrestningar på en dag och samtidigt kännas len och fin.

Inga kommentarer: