onsdag 23 november 2016

Adventskalender

Enligt tradition får barnen varje år en paketkalender. 
Ett litet paket att öppna varje
dag från första december fram till jul.

Jag och mina syskon hade så när vi var små och jag minns hur 
mysigt det var att få välja ett paket varje morgon och öppna 
innan man åker till dagis eller skola. 

Finns ju enklare alternativ idag då man kan köpa en färdig kalendern 
med tex lego el pixiböcker. 
Men jag är nog lite för traditionsbunden när det gäller kalender!

Det är dock inte lätt att få ihop alla paket.
Vill gärna att det är någorlunda vettigt innehåll men också till ett bra pris. 
Det är ju ändå 48 
paket jag ska få ihop. 

Så i år blir det bland annat skämtleksaker, pärlor, duschcreme, 
strumpor med frost och minionerna, småbilar och böcker.
Har slagit in allting idag så ikväll kan vi hänga upp allting.

   

Inga kommentarer: