onsdag 6 juli 2016

Sommarmarknad

På lördag är det en stor dag här på Muskö.
Det är dags för det årliga Musköloppet. Dels en dag för löpare
som åker från flera delar av landet för att delta, men även en familjdag
för oss som bor här och alla sommargäster.

Samtidigt som loppet är och på samma plats har jag 
ordnat med en sommarmarknad. 14 utställare sammanlagt med
blandade alster och produkter. En av mina fina vänner ställer upp
åt mig och står och säljer för min gårdsbutik eftersom jag själv 
jobbar med musköloppet den här dagen.


Jag packar med det mesta från butiken. Fina alster, inredningsdetaljer
och en massa godsaker för sommarens grillkvällar. 

Ni som bor i närheten borde ta er ut. Komma förbi marknaden och Musköloppet.
Ta med lite picknick, besöka någon av våra fina stränder och ha en mysig dag
i skärgården!
Vi är ju bara 7 mil från Stockholm.

Inga kommentarer: