lördag 9 januari 2016

Killrum

Mycket av leksakerna är utrensade och jag har 
försökt satsa på bra förvaring för det som finns kvar.
Tycker inte om när det ser rörigt ut och tycker
om när det är lättstädat så barnen själva kan göra det 
efter att de lekt!


Den randiga väggen som jag målat var ju randig innan också. 
Men då gick den i gröna nyanser.
Hugo har själv fått välja vilket accentfärg han vill ha i sitt rum.
Vilket blev rött!
Lite fler tavlor ska upp på den vita väggen och även vimplar
som jag tänkt sy. Tavlor däremot vettesjutton var jag ska hitta!


Hyllan med skåp är ett loppisfynd för 100:- som jag målat med chalk paint.
En färg som jag inte alls kom överrens med! 
Visste inte riktigt hur konsistensen skulle vara och jag tycket att det blev alldeles för flammigt då jag stök på det.
Hyllan rymmer förövrigt allt lego som Hugo byggt. 
Dock måste jag skaffa en till hylla och sätta ovanför 
så legot han fick i julklapp får plats.


Så här ser rummet ut då man kliver in.
Stor härlig matta från ikea. Även sängen är ikea med stora och bra lådor under.
Vilka rymmer resten av Hugos alla leksaker. Lådorna har jag också
målat med chalk paint.

Skrivbordet har vi fått av en av våra grannar. 
Det var grönlaserat tidigare men har nu
fått samma färg och kulör som hyllan.
Beslagen som är mässingfärgade ska sprayas med en 
grå färg innan de sätts på plats.

1 kommentar:

Therese sa...

Verkligen fint! Här har vi också satsat på bra förvaring, a och o särskilt i Bogges rum som är litet. Ha en fin kväll ❤️