söndag 24 januari 2016

Ändrade planer

Hej!
Även om det är ensamt att sova själv så är
det också väldigt skönt.
Sova ostört och slippa trängas i sängen. 
 Marcus och barnen åkte upp till farmor o farfars
landställe i fredags för att tillbringa helgen där.

En söndag helt utan planer.
Har klippt till en massa tyger som jag snart ska 
sätta mig och sy ihop.
 Ska även pyssla lite i Hugos rum som aldrig blir klart.
Ska se efter om jag har fjädrar hemma också
så jag kan få färdigt drömfångaren jag började 
med för flera veckor sen.



Eftersom min pappa varit väldigt sjuk de senaste veckorna
hade jag en plan att åka dit ikväll och stanna 
några nätter. Tyvärr så härjar magsjuka i systers familj
och efter att mamma träffat syrrans man börjar hon nu 
känna sig ur form. Då håller jag mig hemma istället
så jag slipper riskera att bli smittad.

Kram på er!
 

1 kommentar:

Therese sa...

Fy för alla baciller som härjar nu, är det inte förkylning så är det magsjuka... Lät lite mysigt med ensamtid så där, det brukar jag gill någon gång då och då, få läsa och vara helt själv, göra saker ostört, men lika fort längtar man efter full fart, bus och skrik, så det brukar vara välkommet när familjen kommer hem igen ;-D KRAM