måndag 31 augusti 2015

Ocean bus

Hej på er!
I fredag utnyttjade jag min födelsedagspresent
som jag fick av min vän då jag fyllde år för ganska så länge sen.
Vi skulle åka amfibiebuss! 
Så himla rolig grej!
Det är alltså en lastbils om är ombyggd till en bussbåt.
Skrov fram och propeller där bak. Flytvästar och bussbälten.
Vi klev på vid Strömsgatan och rullade ut mot strandvägen och
bort mot diplomatstaden. Vidare ner mot en strand för att sen till sjöss
åka bort mot Djurgårdsbron och vidare ner mot gröna lund.
Båten vände runt och vi åkte tillbaka samma väg som vi kom från
och upp på land igen och tillbaka till Strömsgatan.
Den duktiga och roliga guiden pratade längst hela vägen om det som
vi passerade.
Och visst var det lite läskigt när vi skulle ner i vattnet med actionmusik 
strömmade ur högtalarna.





Det här är ju något ni måste göra om ni är i Stockholm.
Nästa gång tar jag med mig familjen, 
barnen skulle nog älska det!

 

Inga kommentarer: