söndag 15 mars 2015

Härliga söndag

Frostnätter och varma dagar är vad vi har här där vi bor.
Har redan sett att det börjat växa i rabatter och trädgårdsland.
Tomaterna stå här på köksbordet och gror och pallkragar och
rabatter är nu rensade från ogräs och fjolårets vissnade växter.



Vår gräsmatta och tomt är delvis uppgrävd och delvis sönderkörd
av maskiner eftersom sambon håller på att göra om vårt avlopp.
Förhoppningsvis hinner vi så gräs snart så det hinner ta sig ordentligt
innan sommaren.

Dags att ta tag i dagen.
Förutom att gå på kalas ska vi hinna vara ute i solen
samt plocka och fixa här hemma och förbereda inför veckan.
Vad gör ni idag?

Kram

1 kommentar:

Angelica sa...

åh jag skulle oxå behöva lägga lite energi på tomten och trädgården, men de lockar inte just för tillfället.. men jag vill ju sätta min egen prägel, så jag får nog ta mig i kragen :P