fredag 19 december 2014

Jullov

Solen skiner och hela helgen ligger framför oss.
Redan vid 12 tiden idag hämtade jag hem barnen och
vi tog jullov. Efterlängtat och välbehövligt.

Lite jobb kommer det ändå att bli med tanke på
att jag driver eget. + att jag som kassör för
idrottsföreningen här där vi bor har den del
bokföring att ta tag i. Samt göra ett bokslut inom kort.

Ska även förberedas inför jul. Slå in några julklappar
och piffa här hemma står på mitt schema. Lite godis 
ska också bakas.
Maten står min sambo för och det gör han med bravur!
Säg det som han inte gjort i matväg.
Bland annat har han bakat vörtbröd. Lagt in sill, gravat lax,
kryddats snaps och till kvällen ska han rulla köttbullar.

Hur ligger ni till inför julen?


Vi har tjuvstartat lite med fredagsmyset idag.
Fick en stor påse toblerone från en kund och
kunde bara inte låta bli att öppna.


Ha en fin helg!

3 kommentarer:

Svägerskan sa...

Ååå så mysigt! ❤️ Snart får vi fira ich bara vara tillsammans. Längtar!
Ha en fin helg! Städa lagom �� Fokus på godiset istället ��

Therese sa...

Även här har vi nu jullov å allt är i fas som tur är särskilt som Bogge fått feber nu ikväll, vi verkar fira in julen med förkylning härjandes i huset, men bättre det än magsjuka eller annat otyg ;-D Ha en fin fjärde advent! KRAM

Therese sa...

Hoppas Idun kryat på sig och att ni får en underbar jul <3 God Jul!