fredag 31 oktober 2014

Pysseltips - Kransar

Hej!
Så härligt med fredag!
Även om den inte riktigt blev som planerat.
Hade tänkt att vara ledig och bada tillsammans 
med familjen. Då jag har väldigt mycket jobb just nu
gick det helt enkelt inte att vara ledig.
Åt i alla fall lunch tillsammans med familjen
och efter att vi ätit valde Hugo att följa med mig
på ett jobb (hemma hos farmors syster).
När vi var klara uträttade vi några ärenden innan 
vi rullade hemåt. 
Mysigt att få sällskap av min lilla kille några timmar! 

Igår kväll när jag var ensam hemma passade jag på att pyssla.
Jag är inte den som lägger mig i soffan och sappar på tvn inte!
Hade köpt några kransstommar för billig peng inne på blomsterlandet
som jag dekorerade.

Mossa, några kottar och lite tygremsor var allt som behövdes.
Enkelt och vackert!


Till den andra kransen räckte inte mossan så jag
rev fler tygbitar och virade dem runt kransen.
Dekorerade med träknappar och trådrullar som
jag fått in till butiken.
Även en liten välkommen skylt som även den
är inköpt på blomsterlandet.

Hoppas ni har en fin fredagkväll!
Här är det snart läggdags så jag orkar 
jobba i butiken imorgon.

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina kransar!
Du är så duktig!