onsdag 12 februari 2014

En riktig tjejtjej

Idun är verkligen tjejig och tycker om alla 'typiska' tjejsaker
såsom smink, smycken och kläder.
Så fort hon får chansen kilar hon in i badrummet och rotar
i mitt skåp.


Hon målar sina läppar, ber mig måla hennes naglar och
tar på sig halsband.
Nu senast hittade hon clipsörhängen som hon genast ville ta på sig.


Hej föresten!
Hur har ni det?
Just nu är jag mer borta än hemma och hinner därför inte med
allt som jag skulle vilja. Men men, det tar vi en annan dag.

Har åkt på nån rackarns bacill som gör 
att jag har så ont i halsen till och från.
Försöker bota med te och honung 
och mycket vatten och sömn.

Ska strax hoppa in i duschen och tvätta bort både slipdamm 
och färg som satt sig både i håret och på armarna.
Slipat tak och väggar idag och sedan sprutmålat vilken är 
orsaken till att färg och damm sitter överallt.

Hoppas ni har en fin kväll!
Kram

3 kommentarer:

Moster sa...

Mosters lilla sötnos har ju till o med fått till putmunnen på den bilden när hon provar örhängena, haha! :-)

Therese sa...

Den där bacille nkänner jag igen, den härjar i min halls med ;-P Och Luran brukar rota lääääänge inne på toa och komma ut ungefär som Idun med läppglans, nått spänne eller liknande som hon hittat i mina lådor ;-D

Och pust, tapeten är uppe, blev på längden, och utan assistans hade jag nog fått ge upp... Men nu sitter den där och vi blev alla nöjda, mest luran ;-D

KRAM och trevlig helg!

Therese sa...

Hej där! Hoppas ni njuter av en skön lördag, vi har varit ute, sedan nu sett på damstafetten och hejjat oss hesa, och på em väntar badkalas.... full rulle!
Och visst, Luran har varit mycket mer på sitt rum nu, sitter där och pysslar och leker vilket hon inte gjorde i samma utsträckning tidigare :-) KRAM och ha en fortsatt fin helg!