söndag 5 januari 2014

tredje gången gillt

Den långa ledigheten börja så sakteliga lida mot sitt slut.
Det har varit riktigt skönt att vara långlediga tillsammans
samtidigt som barnen gått mig rejält på nerverna.
Men mest har det varit riktigt mysigt!

Nu försöker vi ställa dygnet tillrätta och tänker 
gå upp tidigt i morgonbitti så vi är ordentligt
trötta till kvällen.

Jag och barnen har dock en extra ledig dag eftersom 
dagis är stäng på tisdag.

Igår firade vi jul igen. För tredje gången. Tillsammans med min familj
hemma hos mina föräldrar.
Mysigt att träffas allesammans och kul att se kusinerna
leka så bra tillsammans trots att de inte ses så ofta.
Ett väldigt bra avslut på det långa jullov vi haft.

Jag lyckades hamna mitt i buset en stund.
 
Här hemma dansade vi ut den barrande granen idag
och imorgon åker allt julpynt ner i sina lådor igen.

Hoppas att ni har haft en bra helg!

1 kommentar:

Therese sa...

Så härligt med tre jular :-D Alla goda ting är tre sägs det ju ;-D Och njut av er extra lediga dag, här var vi lite trötta, men gick ändå oväntat smärtfritt att stiga upp och ta oss till dagis för lämning. Nu en stor kopp te och smyga igång dagen med en forskningsansökan. KRAM!