fredag 17 januari 2014

Klänning till Idun - DIY

Har fått lite extra tid över som jag ägnat åt att sy och pyssla.
Gjort en hel del saker som kommer finns till försäljning
i butiken under våren men även en del privata saker.
Som den här klänningen till Idun.


Jag är så förtjust i mönstret på tyget, som från 
början varit ett påslakan.
Gammalt, slitet och så där
härligt mjukt och skönt som påslakan blir
då det använts under lång tid.


Kanske aningen för stor men kanske att den passar
till sommarn. När den blir för liten som klänning går 
det ju utmärkt att ha den som en tunika.


Fredagskänslan börja komma smygande.
Ska snart hämta hem barnen och sen börja med middagen.
Flygande Jacob blir det ikväll.
Sen ska vi bara vara resten av kvällen.

Ha en fin kväll!
Kram



3 kommentarer:

Hanna sa...

Vad fin den är!

Therese sa...

Åhhhhhh så FIN klänning, gillar både modell och tyg! Så söt! Här har vi det bitande kallt, så dagens planer är att röja inomhus. Önskar dig/er en toppen helg <3 KRAM

Frederica sa...

Så söööt!
Och de är väl ändå till sommaren den ska användas ;) "Hellre stor.."

Noah är på mig om att sy en superhjälte cape.. men njae.. jag gav det uppdraget till hans farmor haha :D Min symaskin var så nära att åka ut i skogen sist den skulle användas.. tänk om jag kunde lyckas med något att det du kan!
Jag ska faktiskt försöka lära mig virka nu.. SKA :D

Ha en härlig söndag!
Kramar