tisdag 5 november 2013

Idun bestämmer här!

Lägger nu två intensiva dagar bakom mig, blickar framåt
och hoppas ändå att resten av veckan fortsätter i samma spår.

Jag har tagit steget och startat eget!
Det känns riktigt skön och ännu bättre är att
jag har jobb i stort sett resten av året vilket är en stor trygghet!

Nu känns det roligt att vaknat tidigt som sjutton i ottan och
åka iväg och jobba och veta att det är jag som bestämmer
hur min dag ser ut.



Sötaste fialottan! Men ett riktigt jäklar humör vill jag lova.
Hon säger till på skarpen så fort ingenting passar och 
frågar man henne något när hon är på det humör skriker hon tillbaka åt en.
Man får inget säga, inget göra och absolut inte röra henne.
Hon tror att det är hon som bestämmer.
Jösses att en så söt och liten tjej kan ryta i så otroligt!
Ikväll fick jag och M tillsammans hålla i henne och hjälpas åt att
klä av henne och byta blöja, för hon själv hade minsann inga planer
på att byta om och gå och lägga sig..
Hoppas att det bara är en 'period' som snabbt går över.

Ha en fin kväll!
Kram

5 kommentarer:

Therese sa...

Åh så spännande att du är egen, utveckling av butiken, eller även egen inom måleriet?

Och smart att skriva upp, har just lagt in sekunderna i min almanacka så jag får stryka över dem allt eftersom de görs :-D

KRAM!

elin sa...

Va härligt att du blivit egen!! Kul... att kunna bestämma själv :) är det som målare då?

Lilla skruttan då, det är jobbigt när dem är inne i sina "härliga" perioder!!
Hoppas de går smabbt över!
STOR kram!!

Familjen R sa...

Undra om det är ett andrabarnet fenomen? Vår My är likadan. Får hon inte som hon vill lägger hon sig på golvet som en diva och slår huvudet i golvet...tyvärr.

Grattis till startaeget!!

Therese sa...

Tack för din input om stolarna, får nog bli ett inköpt då jag inte har lusta att grundmåla å måla 6 stolar innan jul... Å skoj att du är egen inom måleriet, lycka till som egen <3 !!! KRAM

Moster sa...

Trots hennes humör är hon mosters sötaste lilla Idun! <3