lördag 12 oktober 2013

Röksanering pågår

Men oj så fort den här lördagen gick!
Sitter nu i badrummet och håller koll på mina
två sötnosar som sitter i varsin balja och badar
bort smutsen. Och RÖKlukten som bitit sig fast
i både kläder, hud och hår.

Då det bara är eldningsdag typ två gånger om 
året har halva ön och även vi passat på att elda lite skräp.
Men usch så illa det luktar.

 Idun bjöd på mat i sandlådan.
 
Annars tycker jag det är skönt med helg! Äntligen!
Dock mår jag lite dåligt till och från.
Blev väldigt lätt påkörda på jobbet häromdagen


då vi satt i bilkö. Slog till huvudet lite lätt i nackstödet.
Men det blev nog värre smäll än vi trodde då
läkaren sa att jag fått en liten lätt hjärnskakning.
Vilket förklarar varför jag känner molande huvudvärk 
och som dessutom blir värre så jag anstränger mig.

Försöker ta det lugnt och hoppas att det blir något värre av det.

Här väntar nu lördags mys med pulled pork till middag
och säkert finns det nån liten godisbit i skåpet.

Ha en fin kväll!

Kram!

3 kommentarer:

Frederica sa...

Fy för krocken. Tur det inte var värre! Ta det försiktigt med huvudet, du vet väl vad som gäller för Madicken? ;) Krya!

Det hade varit guld att ha sällskap när taket ska målas :)

Nu ska jag byta om på barnen som ska på kalas :)
Kram på dig!

sofie sa...

Men fy, vad läskigt med krocken. Du får ta det jätte lugnt nu och ta hand lite extra mycket just om bara dig!

Familjen R sa...

Hej!

Krocka är inte bra, och oftast kan sådana där smärtor komma i efterhand.
Skönt att du åkte till sjukhuset, så du har bevis på att du har varit där.
Man kan inte veta nu ifall du kan få besvär med nacken pga denna krock i framtiden.

Krya på dig!