tisdag 8 oktober 2013

Framtiden

Livet är inte alltid en dans på rosor.
Ibland kommer man till vägsjäl då man måste göra ett val.
Ibland ställs man inför utmaningar och olika prövningar.

Jag har just nu kommit till en ändhållsplats vad gäller jobbet.
Vi är några på firman som blivit uppsagda pga arbetsbrist.

Jag vet inte alls vad jag ska hitta på nu. 
Efterfrågan på målare verkar inte så jättestor just här.
Samtidigt som jag velar om det är måleri jag vill hålla på med.
Men jag vet ju inte vad jag skulle vilja göra istället.
Samtidigt som det är en ekonomisk fråga. Har man råd att plugga?

Leta butiksjobb eller kanske starta eget?
Hur mycket måste man slita när man har eget? 
Vad får man ut om man vabbar eller tänker vara 
mammaledig ett tag?

Det snurrar mycket i huvudet just nu.
Och emellanåt känns det riktigt deppigt.

Nog om det!Allting ordnar sig på något sätt!
Fick en rolig och vacker blomma i helgen då vi hade kalas.


 Minns inte vad den hette men fin är den.

5 kommentarer:

Frederica sa...

Uh va tråkigt! Förstår att det är många tankar nu. Att förlora en del av vardagen, och samtidigt försöka bygga upp en ny. Men du/ni fixar det!

Starta eget? Du har ju eget ;)
Vad är det du skulle vilja starta då?
Att starta eget, på heltid, kan säkert bli riktigt bra. Men både tid och ekonomi tar mycket stryk till en början tycker jag de flesta säger. Men satsar man inte.... ;)

Kram kram

Therese sa...

Håller tummarna det ordnar sig, allt händer av en anledning, så det kommer nog nått bra ur detta även om jag förstår att det måste vara jobbigt... Iduns tårta får du lov att vara jätte nöjd med för den var verkligen fin! Så duktig du är! Kanske du ska gå som lärling inom konditori/bakning? KRAM

sofie sa...

Vad tråkigt att du blev uppsagd och jag förstår att mycket tankar far, jag är väl lite i samma tankar som du men jag har dock fortfarande kvar mitt jobb. Men jag är ju en sådan där som tror på ödet, allt händer med mening och bara man står bered kommer det snart en ny buss förbi busshållplatsen där man klev av från den andra bussen. Kämpa på nu och tänk att du kan nu göra vad du vill med dit liv! heja dig!!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Tack för kommentaren på min receptblogg!
Du har en jättefin blogg och jag lägger till den på bloglovin så jag kan följa dig.
VI sitter faktiskt lite i samma båt, jag har också blivit uppsagd pga arbetsbrist inom det grafiska området. Funderar för fullt vad jag ska göra i framtiden, eget eller söka jobb.
Kram Annelie

Sandbergs Fotoblogg sa...

Tack för kommentaren på min receptblogg!
Du har en jättefin blogg och jag lägger till den på bloglovin så jag kan följa dig.
VI sitter faktiskt lite i samma båt, jag har också blivit uppsagd pga arbetsbrist inom det grafiska området. Funderar för fullt vad jag ska göra i framtiden, eget eller söka jobb.
Kram Annelie