tisdag 11 juni 2013

Kommande kalashelg

Till helgen som kommer blir det kalas för hela slanten.
Har en kille här hemma som fyller hela fyra år!
Killen som egentligen inte vill fylla år och bli äldre 
eftersom det betyder att man måste sluta med blöja. 
Någon han verkligen inte har några planer på..

Hursomhelst så ska han få ha sitt första kalas
för sina dagiskompisr.
Något han ser fram emot och som vi planerat länge
(mamma tycker att det är så roligt)
Sjörövarkalas kommer det bli och barnen 
får gärna komma utklädda. =)


Servetter och muggar med sjörövartema, har även bukformar i det mönstret.
Döskallepåsar till godiset och självklart döskalleballonger. 
 

Inbjudningskorten gjorde jag själv genom att ta kopia på ett 
papper med just sjörövarmönstret  och sen klistra fast på ett svart, 
lite hårdare papper.

På söndagen blir det släktens tur att få fira Hugo.

Så kvällarna i veckan kommer ägnas åt diverse bak och stök.
Skattkartor som ska ritas och bullar ska bakas.
Jag har fullt upp kan jag lova. =)

Kram!


4 kommentarer:

jenny - mammaliv i Nashville sa...

Åh vad roligt för honom!! :) Och kul med pirat-tema!

Anna sa...

aarrg! Eller hur är det piraterna säger?! =)
Kul med kalas! Synd att jag jobbar annars hade jag gärna kommit som pirat.
Vi ses på söndag!
Puss och Kram!!!

Mikaela sa...

Hoppas ni får ett lyckat kalas :)
Du får krama om Hugo och gratta så mkt. Kram

sofie sa...

Men vad kul med sjörövakalas, vet att jag hade ett likanande när jag var liten! eller var det spökkalas kanske...ja ja men jag gissar på att han säkert kommer bli så nöjd med sitt första kalas!