måndag 1 april 2013

Påskhelgen



Vi har haft en lång och mysig helg där vi hunnit med mycket.
M och H åkte upp till farmor och farfars land redan i torsdags.
Jag och I hade ju tjejkväll hos min fina vän och hade en lugn och mysig kväll.

Fredag förmiddag ägnade jag och I åt att handla inför påsken.
När vi kom hem varvade vi plock och städ med både oväntat och väntat besök 
av goda vänner.

Tidigt på lördag förmiddag åkte även vi upp till landet
där vi firade påsk tillsammans med Ms familj.
Det blev mycket lek och bus, äggmålning och god mat. Myyys!



Styrde hemåt igen redan på söndagen eftersom mina föräldrar
skulle komma till oss.
Blev då mer lek och bus, äggmålning och god mat.
Avslutade kvällen med ett parti Gin rummy, mitt favorit kortspel
som oftast är obligatoriskt då mamma o pappa är här.

Har nu mellanlandat en stund i soffan.
Blir nog en tidigt kväll i kväll.

Hur har eran helg varit?
(har en hel del bloggar att läsa ikapp)

Kram!

3 kommentarer:

jenny - mammaliv i Nashville sa...

Härligt att ni haft en sådan bra långhelg!

Frederica sa...

Låter som en mysig helg :)
Det där kortspelet har jag aldrig hört om, så nu blir det att googla :P

Kramar

sofie sa...

Vilken bra och mysig påsk det låter som ni haft, lek, mys och massor med familjhäng. Den perfekta kombinationen!
Ja den lever faktiskt ännu, 6 blommor blommar nu och fyra knoppar är på väg att slå ut. Men den kräver vatten varje dag och så lite prat såklart! Men vi får se hur den blir sen när blommorna har blommat ut!