onsdag 27 mars 2013

Roligare vardagsmat

Haft en seg dag på jobbet idag. 
Tror jag redan börjat koppla ner inför påskledigheten.
Skulle köpa en grej till Ms bil på vägen hem innan
 jag hämtade de små kottarna på dagis.
Ska starta bilen och det händer ingenting. Stendöd! Helt stendöd.

Visste dock att vi har en lampa som tjuvdrar och ibland 
får batteriet att ladda ur.
Eftersom inte centrallåset fungerar utan batteri 
fick jag kravla mig bak i bilen och
leta fram startkablar och sen ringa chefen som tur var
 fanns i närheten och kunde komma till undsättning!
Passade på och köpte ett nytt batteri när jag ändå var inne på bilaffären.
Barnen fick M hämta hem eftersom jag blev så sen.

En snabb middag fick det bli och Hugo är duktigt på att komma på vad.
Jag vill ha storkorv (falukorv) sa han.
Han hjälper även gärna till och skär. Gjorde det lite roligare och plockade fram
pepparkaksformar och stansade ut hjärtan och stjärnor.
Vilket gillades!



En halv dags jobb står på schemat imorgon, känns så skönt! Ledigt i flera dagar sen! Toppen!

Ska nog försöka hoppa i säng redan nu och sova ikapp lite.

Kram!


2 kommentarer:

Sofi sa...

Så söta "storkorvar";)
Bilstrul är inte kul:(
Ja nu ser vi fram emot lite ledigt och förhoppningsvis fortsatt fint väder och värme!

Kram på dig

Emmelie sa...

Haha va söta, Ebba hade nog gillat de där =)