tisdag 26 mars 2013

Guldägget

Gjorde ett besök på en av stans loppisar igår.
Var på jakt efter några glas och fat som jag tänkt göra kakfat av.
Hittade förutom det jag skulle ha en hel del därtill.
En fin korg, en plåtlåda med lock som jag tänk förvara fröpåsar i ute i förrådet.
Men även dessa två små raringar som står på brickan.


Ett ägg och en kotte kan man ju tro att det är och jag har tänk ha dem
i något arrangemang eller som dekoration. Inte bestämt mig än.


Men det stod Frida på dem så jag kunde inte låta dem ligga kvar. ;)
Mannen som har butiken skulle leta upp kompisarna till dessa, som han visste att han sett någonstans.
För egentligen är det ändar till gardinstänger.

Har sorterat bland papper ikväll och satt i ordning och reda i pärmar.
Sånt där tråkigt måste. 
Har även röjt upp i gästrummet så helgens gäster ska få plats.=)

Hoppas ni haft en bra dag och kväll!

Så roligt att kika in på bloggen om kvällarna och se era kommentarer,
det värmer ska ni veta!

Kram!

3 kommentarer:

jenny - mammaliv i Nashville sa...

Loppis altså! Där hittar man sådana otroliga fynd emellanåt!

Therese sa...

Åhhh så jag gillade dessa, ser antika och unika ut, å så när du skriver gardinstångs ändar så JAAAA! Då ramlar poletten ner, gillar när nått får ett helt nytt användningsområde, å dessa var ju så snygga! KRAM KRAM

sofie sa...

Men så fina och alltid så kul när man hittar nya användningsområden för saker och ting!