lördag 27 oktober 2012

Pysselkväll och trädfällning

Då M kom hem efter jobbet igår smet jag iväg för en kväll tillsammans med några mamma kompisar för vin och pyssel.

Blev en hel del tjejsnack, lagom med vin och även en hel del pysslande. Tror klockan var runt halv 12-12 då två av tjejerna bröt ut och åkte hemåt. 
Eftersom jag skulle stanna över natten hade vi lite svårt att slita oss och satt nog och pysslade på i två timmar till. Drack upp de sista dropparna vin och skrapade nästan faten med ost och kex tomma.


Efter att vi ätit frukost imorse fick vi meddelande om att det var marknad nere på stan vilket vi inte kunde hålla oss i från.
Vi handlade upp oss på både strumpor och norrländsk tunnbröd.


Här hemma är det nu full rulle som vanligt.
Faster, farbror och farfar är här. Det ska fällas träd på tomten så lite hjälp är ju inte fel. Och jag får lite sällskap här inne och barnen får busa och leka lite extra.



Har varit ute och grillat korv i det underbart fina höstvädret! Och nu förbereder jag köttet som ska grillas till kvällen!

Trevlig lördag önskar jag till er alla!

1 kommentar:

Syster sa...

Låter som en toppenhelg! Var har ni fällt träd? Kram