fredag 26 oktober 2012

Lyckan var gjord

Jisses vad snön vräkte ner igår kväll då jag åkte hem från Zumban.
Helljus var inte att tänka på eftersom sikten försämrades med 90% så det var inte lätt att se när jag svängde in på vår grusväg som saknar gatbelysning och kräksnön på det som slog rätt emot ruta. 
Skönt att det bara var en resa på 5 min och att vi inte var på väg från mina föräldrar eftersom jag inte tycker om att köra i vinterväglag, utan vinterdäck dessutom!


Hugo blev eld och lågor imorse då han såg de tunna vita täcke som täckte trappen. Måste ut och skotta sa han samtidigt som 
han började prata om julen.
Så innan han ens hade klätt på sig och ätit frukost fick han gå ut en liten stund för att sopa och skotta bort lite snö. Lycka!


Har en lugn dag hemma idag. Hugo myser omkring i sin one piece, Idun har precis sovit förmiddag och det börjar bli dags att tänka på lunch.

Önskar er alla en trevlig fredag!

Inga kommentarer: