torsdag 20 september 2012

En vanlig morgon

Tänk om man hade någon som gick upp 10 minuter för mig och barnen och gjorde iordning vår frukost.
Vi skulle göra oss iordning och sätta oss vid ett dukat frukostbord.
Jag skulle slippa springa stressad mellan bordet, köksbänken och kylskåpet för att bre smörgåsar och hälla upp mjölk, mata Idun och själv försöka få i mig något samtidigt som jag tjatar på Hugo att han ska sitta still och äta upp

3 minuter senare säger han tack för frukosten och springer iväg
Resten av hans fil får jag hälla ut i slasken och det som är kvar av smörgåsen får hönsen äta till lunch.

Idun vägrar gröten och ska enbart äta av min smörgås.

Jag lutar mig tillbaka och dricker mitt te i lugn och ro(?) innan nästa karusell drar igång då jag ska plocka undan allt och göra oss klara för att åka till dagis.


Älskade söta ni!



Inga kommentarer: