lördag 25 augusti 2012

svampnäsa

Här var vi uppe i ottan må jag säga.
Tror vi alla egentligen hade behövt sova minst ett par timmar till med tanke på hur humöret var.

Blev förövrigt en kort kväll för mig och en natt med dålig sömn.
Tror det är inbyggt att barnen ska vara krångliga då jag är ensam med dem.

Vid kvart över nio igår kväll började Hugo gnälla och gny nere i sängen. En halvtimme senare hör jag hans små tassande fötter uppför trappan.
Det var bara för mig att börja runda av det jag höll på med och hoppa i säng.

När lampan var släckt och jag nästintill somnat hörde jag Idun. Ibland gnäller hon bara till för att sedan fortsätta sova gott men inte den här kvällen inte.
Gjorde välling som jag satt och gav henne i vår säng. När den var uppdrucken låg hon och böka en bra stund innan hon väl kom till ro och somnade medan Hugo hade en arm runt henne och vyssade. Bästa storebror!
 

Fördelen med att gå upp tidigt är ju att man hinner så mycket.
Dels få njuta av den tidiga morgonsolen då daggen fortfarande ligger kvar i gräset och det är alldeles tyst och stilla ute.

Efter frukosten tog vi en tur ut i skogen. Plockade hem kottar, ljung och mossa.
Hugo plockade en massa lingon som han sen drack ur burken och några små blåbär. Även 2 gula kantareller och ett par taggsvampar fick följa med hem.
(jag har minsann ingen näsa för svamp)

Hängt ut tvätten, klippt lite gräs och ätit lunch.
Nu väntar vi på mormor och morfar.

Inga kommentarer: