söndag 22 juli 2012

Första doppet!

Fredagen blev en dag då vi hann göra ganska så mycket. På morgonen innan vi hade några planer för dagen ställde jag mig och kokade lite mer jordgubbssylt. Redan gjort av med två burkar. Innan lunch var Hugo ivrig och ville ut och cyckla på stora vägen så han o M tog en liten sväng. Stödhjulen borta och utbytta mot en pinne därbak som M höll i. Jag började måla lite på mitt 'projekt' som jag fått hem.

Fick i oss lite lunch när grabbarna kom tillbaka. Packade sen badväskorna och inväntade vårt badsällskap som var på väg.
Blev några trevliga timmar på stranden och jag tog årets första dopp. 20 grader i vattnet. Och visst, efter att ha varit i en stund och simmat några snabba längder så var det rätt så skönt.

Barnen var helt slut när vi kom hem och tog sig en powernap. M började med middagen och jag fortsatte med mitt målande.

Framåt kvällen dök mormor och morfar upp och även en kompis till mormor.
Förbereddes inför lördagens sommarmarknad och loppis som vi annordnat här ute på muskö för andra året i rad.

Skriver mer om det imorgon. Hög tid att försöka få sig lite sömn nu!
God natt!


Inga kommentarer: