torsdag 24 maj 2012

Albizilla


 Blir fascinerad av dessa stora och mäktiga fålglar


Antar att det är en havsörn, men jag är ingen expert.
Inte på att fota heller. De gånger man ser örn el rovfågel är man oftas upptagen med något. Men jag släpper det jag har för händerna, rusar upp efter kameran och byter till det bästa objektiv jag har men som dock ändå inte är i närheten av bra när man ska ta en bild på någonting som är långt bort och samtidigt rör på sig.





Bättre än så här blir det inte. Om man zoomar bilderna ser man att den är vithövdad och vit längst ut på stjärtfjädrarna. 

De var två från början, som såg ut att vara osams. Vi hörde hur det svischade i luften då de passerade. 

Vid ett annat tillfälle var det tre stycken som cirkulerade i en ring här över åkrarna. Men som vanligt hann jag inte in efter kameran.




























Inga kommentarer: