onsdag 18 januari 2012

Dagarna rullar på här hemma och vi hinner med ganska så mycket trots att tiden går så fort!
Vi springer på bvc och hänger med mammakompisar, äter lunch och går promenader. Och jag älskar det! Tänk om man kunde ha så här jämt, alltså jobba ett år, vara ledig ett år, jobba igen osv osv. Kanske jag i alla fall kommer att få vara mammaledig en gång till efter att denna ledighet tagit slut!



Men som sagt, vi gör inte mycket annat än umgås på dagarna. Eftermiddagar och kvällar ska man försöka hinna med båda barnen och laga mat innan M kommer hem och hjälper till. Sen så ska ju även hushållet skötas. Tvätta och städa kan man verkligen göra varje dag, om man vill. Jag plockar lite varje dag (gör man inte det växer det för mycket och man hinner aldrig ikapp) men att städa riktigt ordentligt gör jag inte lika ofta. Försöker att inte slänga bort småbarnstiden på sån!



Just nu känns det som jag ligger i rätt bra fas. Tvättkorgen är näst intill tom och diskmaskinen brummar ute i köket. Lite damm och smulor på golvet som säkert får ligga några dagar till. Idun sover i min famn och kanske kanske hon fortsätter sova när jag lägger ner henne.
Vill så gärna pyssla lite. Men lite extra sömn lockar också!

Inga kommentarer: