söndag 11 december 2011

Har idag gjort Haninge. Både centrum, port 73 och Ica Maxi.

Blir så trött och less på parkeringsrutor som inte alls är anpassade för barnfamiljer. Jag vill ju inte behöva parkera ända längst bort på parkeringen bara för att få kunna öppna bildörren ordentligt och kunna plocka ut mina barn. Vid mataffären då, hur många av de som står på familjeparkering har egentligen familjen med sig?? Jag förstå att det är bekvämt att stå nära dörren. Men kan ni som tar dessa extra breda platser förstå oss småbarnsföräldar som ofta behöver dessa extra breda platser för att kunna komma in i bilen och få ut våra barn. Ska man dessutom få med bilbarnstolen (babyskyddet) måste iaf jag öppna dörren helt.

Ibland säger jaf faktist till om jag ser någon parkera på en familjeparkering utan barn med. Tyck vad ni vill om mig men jag skulle kunna stå på parkeringen en dag och läxa upp dessa fräcka människor som tar dessa rutor. Och för att inte tala om dem som parkerar på handikapprutorna utan att vara handikappade.


Och för att klaga lite till förstår jag inte hur man konsturerar rulltrappor. Precis på millimetern att jag får plats med min syskonvagn. Även inne i äffärer är det väldigt trångt och inte alls anpassat för oss med bred vagn. Trängst är det konstigt nog oftast på barnavdelningen i affärerna. Fick vända om i ett flertal affärer i dag på grund av att jag hade för stor vagn.


Om någon har en liten fräsch och billig enkelvagn till salu är jag intresserad.

Inga kommentarer: