torsdag 15 september 2011

Vad härligt det är att se sitt barn skratta och le. Det värmer i hjärtat.
Redan när vi vaknar på morgonen är Hugo glad. Han lägger sin lilla arm om min hals och säger mamma flera gånger. Vi tänder lampan och läser en bok tills han piggnat till och istället börjar hoppa i sängen samtidigt som han skrattar och gör massa konstigt läten. Lille toker!
Han vill sen inte följa med mig till skötbordet för att byta blöja och klä på. Han ska fortsätta busa i sängen. När jag kommer in med rena kläder och ny blöja lägger han sig snällt på rygg i sängen. Så fort blöjan åkt av ställer han sig på alla fyra och låtsas kissa i sängen, varpå vi båda säger nääää och skrattr lite. Sen fortsätter buset. Han kryper i väg i sängen och vill att jag ska jaga efter honom för att få på blöja och kläder. Mycket skratt blir det.
När vi sen kommer till dagis är det så spännande där att jag inte hinner efter honom in och säga hej då. Man få verkligen be för att han ska komma tillbaka till kapprummet och få en puss o kram innan man går igen. Var ju bara några veckor sen som han förtvivlat grät och inte alls ville att mamma skulle gå.
På eftermiddagen när man kommer och hämtar kommer han springandes emot en och man får en bamsekram. Underbart!
Det är verkligen lycka!






Mamma älskar dig!


Inga kommentarer: