tisdag 13 september 2011

Tiden rullar på som vanligt. Det är nu jag har som mest tid till att stanna upp och hinna njuta lite av min lediga tid hemma. Men jag tycker om att ånga på. Det har jag väl nästan alltid gjort, så länge jag minns. Jag tar det lite lugnare sen när bebisen kommer. kommer troligtvis sitta bänkad i soffan och bara amma i början som förra gången. De enda som är annorlunda är att jag säkert kommer leka med Hugo samtidigt. Längtar!





Börjar förbereda trädgården för höst och en kommande vinter. Det sägs ju att det blir en riktigt vintervinter i år igen. 3 år i rad sen blir det som vanligt igen men grön jul och slask.






Sommarblommor är utbytta till höstens fina lila färger på både ljung, kål och aster.



Trädgårdsmöblerna ska plockas ihop och täckas över, Hugos pool ska göras rent och packas ihop och krukor ska tömmas så det inte fryser sönder. Persiljan är skördad och tomater plockar vi in nästan varje dag. Hugo har även stoppat i sig några mogna vindruvor.


Båten kom upp ur vattnet häromdagen och Ms snälla morfar var här i dag och blåste av den värsta algväxten med högtrycken. Tack tack!!




Jag börjar smått få lite julkänslor. Andra julen i huset ska bli mys! Och ännu mysigare att få vara ledig och ha lite mer tid än vanligt till julpyssel och allt som hör därtill. Redan börjat fnula på julkorten som jag alltid gör själv.

Ska fortsätta kolla på House innan jag gör mina killar sällskap där nere.




Puss o Kram

Inga kommentarer: